Δελτίο Τύπου Comenius

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Το Γενικό Λύκειο Παναγιάς Διασέλλου Άρτας πραγματοποίησε από τις 2 έως τις 16 Απριλίου 2013 στα πλαίσια του προγράμματος COMENIUS και της διμερούς συμπράξεως με το Gymnazium Na Vitezne Plani ,σχολείο της Πράγας της Τσεχίας την πρώτη του επίσκεψη στη διοργανώτρια χώρα. Στο ταξίδι συμμετείχαν έντεκα μαθητές ,ο διευθυντής του σχολείου κος Θάνος Παναγιώτης και η καθηγήτρια Αγγλικών κα Παναγιώτου Παρασκεύη, οι οποίοι φιλοξενηθήκαν από τους μαθητές και καθηγητές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.

Οι μαθητές μας κατά τη διάρκεια της παραμονής τους βίωσαν μοναδικές εμπειρίες καθώς επισκέφθηκαν αξιοθέατα και χώρους μεγάλου ενδιαφέροντος σε τρεις διαφορετικές χώρες και συμμετείχαν σε δραστηριότητες που τους βοήθησαν να αναπτύξουν ανεξερεύνητες πτυχές της προσωπικότητας τους και κυρίως τη δημιουργικότητα τους.Επίσης ωθήθηκαν στο να χρησιμοποιήσουν διάφορους τρόπους επικοινωνίας ώστε να πετύχουν αρμονική συμβίωση , να δημιουργήσουν διαπολιτισμικές φιλίες και να ανακαλύψουν την ευρωπαϊκή τους ταυτότητα που παρά τους διαφορετικούς πολιτισμούς και τον διαφορετικό τρόπο ζωής αποδείχτηκε ο συνδετικός κρίκος που ενώνει όλους τους Ευρωπαίους πολίτες . Η δεκαπενθήμερη περιπέτειά μας στην Πράγα ξεκίνησε με την άφιξή μας στο αεροδρόμιο , το θερμό καλωσόρισμα από τις υπεύθυνες καθηγήτριες και τη γνωριμία με τις οικογένειες που θα μας φιλοξενούσαν κατά την παραμονή μας εκεί. Η πρώτη ημέρα ήταν μία προσπάθεια προσαρμογής σε μία τελείως διαφορετική πραγματικότητα για τους μαθητές. Στην προσπάθεια αυτή συνέβαλλαν με τον καλύτερο τρόπο οι οικογένειες που τόσο εγκάρδια μας υποδέχτηκαν. Την επομένη της άφιξής μας ξεκινήσαμε με την επίσκεψη κάποιων από τα σημαντικότερα αξιοθέατα της Πράγας , του Κάστρου , της Παλιάς Πόλης , της Γέφυρας του Καρόλου και οι μαθητές χρησιμοποιώντας τα σύνεργα ζωγραφικής που είχαμε προμηθευτεί για την υλοποίηση των δράσεων, προσπάθησαν να αποδώσουν με το δικό τους τρόπο ό,τι τους εντυπωσίασε. Την τρίτη ημέρα μας υποδέχτηκαν στο σχολείο ο Διευθυντής , οι υπεύθυνοι καθηγητές και οι μαθητές και αφού τέθηκαν οι γενικοί και επιμέρους στόχοι του προγράμματος όλοι οι μαθητές ξεκίνησαν με μεγάλο ενδιαφέρον την πρώτη φάση των δραστηριοτήτων στο σχολείο , ζωγραφική , εκμάθηση ενός Τσέχικου χορού και δημιουργία ενός Ελληνο-Τσεχικού-Αγγλικού Λεξικού με ελληνικές λέξεις που χρησιμοποιούνται στις άλλες δυο γλώσσες. Την τέταρτη ημέρα περιηγηθήκαμε στο ιστορικό κέντρο της πόλης , θαυμάσαμε τα κτίρια εξαιρετικής αρχιτεκτονικής , θαυμάσαμε την πόλη από το αστρονομικό ρολόι και ξεναγηθήκαμε στο Clementinum,ένα χώρο μεγάλης ιστορικής σημασίας για τους Τσέχους και μοναδικής αισθητικής. Το απόγευμα με πρωτοβουλία των Τσέχων μαθητών ξεναγηθήκαμε σε έκθεση ζωγραφικής ενός από τους πιο αντιπροσωπευτικούς ζωγράφους της Τσεχίας του Alfons Mucha ,του οποίου κάποια από τα έργα αναπαριστούν σημαντικές πτυχές της ιστορίας του Τσέχικου λαού. Το Σαββατοκύριακο ήταν αφιερωμένο στις οικογένειες που μας φιλοξενούσαν και οι οποίες διαμόρφωσαν για κάθε μαθητή ξεχωριστό πρόγραμμα επισκέψεων και δραστηριοτήτων , δίνοντας έτσι στους μαθητές τη δυνατότητα να βιώσουν τον δικό τους τρόπο ζωής και να γνωρίσουν τις δικές τους συνήθειες. Τη Δευτέρα συνεχίστηκαν οι δραστηριότητες στο σχολείο και οι μαθητές εξοικειώθηκαν με άγνωστες έως τότε τεχνικές ζωγραφικής , ενώ την Τρίτη συνεχίστηκαν οι δράσεις στο Ζωολογικό Κήπο της Πράγας όπου είδαν ζώα μοναδικής ομορφιάς από όλο τον κόσμο. Την Τετάρτη και την Παρασκευή πραγματοποιήσαμε εκδρομές σε δύο πόλεις κοσμήματα, τη Δρέσδη της Γερμανίας και τη Βιέννη της Αυστρίας. Και στις δύο πόλεις επισκεφθήκαμε τα πιο σημαντικά αξιοθέατα και το ιστορικό και εμπορικό τους κέντρο. Αξέχαστο θα μείνει στη Δρέσδη το θησαυροφυλάκιο με τα μοναδικής καλαισθησίας και ανεκτίμητης αξίας αντικείμενα και στη Βιέννη οι ξεναγήσεις στα παλάτια του Schoenbrunn και Belvedere όπου είδαμε από κοντά έργα σπουδαίων ζωγράφων από όλο τον κόσμο. Την Πέμπτη πραγματοποιήθηκε στο χώρο του σχολείου το τελευταίο μέρος των δραστηριοτήτων του προγράμματος και η παρουσίαση του χορευτικού από όλους τους μαθητές και βιντεοσκόπηση του ενώ η το Σάββατο οι μαθητές πέρασαν την ημέρα τους με τις οικογένειες που τους φιλοξενούσαν. Την Κυριακή πραγματοποιήσαμε μονοήμερη εκδρομή στο Κάστρο Karlstejn σε ένα γραφικό χωριό έξω από την Πράγα και τη Δευτέρα επισκεφθήκαμε το Petrin , έναν πύργο αντίγραφο του πύργου του Eiffel με πανοραμική θέα της πόλης. Ακολούθησε διασκεδαστική επίσκεψη-έκπληξη στο λαβύρινθο με τους καθρέπτες και αποχαιρετιστήριο μεσημεριανό όπου έγινε και απολογισμός της συνάντησης . Την τελευταία ημέρα έγινε αποχαιρετισμός μαθητών και καθηγητών στο αεροδρόμιο και ανανέωση του ραντεβού για τα μέσα Ιουνίου στην Ελλάδα. Με μνήμες που χαράχτηκαν στο μυαλό και στις καρδιές πήραμε το δρόμο της επιστροφής.